En
آخرین اخبار
کد خبر : 83
تاریخ انتشار : 18 مهر 1396 - 10:51
مديرعامل شرکت تراکتورسازي درگفت‌وگو با فارس:
صادرات بيش از 2 هزار تراکتور به کشورهاي آفريقا و هلند / ايران نيم ميليون تراکتور دارد/ 300هزار تراکتور فرسوده در کشور
مديرعامل شرکت تراکتورسازي با اشاره به مشکلات موجود در خصوص انتقال وجه و موارد از اين قبيل در صادرات گفت:با توجه به کيفيت بالاي تراکتور در ايران، صادرات بيش از 2 هزار تراکتوربه ساير کشورها را داشتيم.

ابوالفتح ابراهيمي امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در تبريز به تشريح توليدات سالانه مجموعه تراکتورسازي پرداخت و اظهار داشت: توليدات تراکتور در سال‌جاري باافزايش 10 درصدي نسبت به سال گذشته روبه رو بوده که عمده دليل اين ميزان افزايش به واسطه صادرات تراکتور به کشورهاي ديگر بوده است.

صادرات بيش از 2 هزار تراکتور به کشورهاي آفريقا و هلند 

وي با اشاره به مشکلات موجود در خصوص انتقال وجه و موارد از اين قبيل در صادرات تصريح کرد: با توجه به کيفيت بالاي تراکتور در ايران، صادرات بيش از دو‌هزارتراکتور به ساير کشورها را داشتيم.

مديرعامل تراکتورسازي افزود:تراکتورسازي تبريز دو سال پياپي در بخش صادرات به مقام نخست دست يافته است که کيفيت بالا و قيمت مناسب باعث شده تراکتورسازي جايگاه ويژه‌اي در صادرات به کشورهايي از قبيل آفريقا و هلند به دست آورد.

ايجاد اشتغال مستقيم براي 5هزار نفر در تراکتورسازي 

وي با تاکيد به اينکه بازار داخلي به عنوانبازاري براي خدمت هر چه بهتر محسوب مي‌شود، ادامه داد:در حال حاضر مجموعه تراکتورسازي اشتغال مستقيم براي پنج هزارنفر ايجاد کرده است همچنين اين مجموعه با 500کارخانه کوچک و بزرگ در رابطهبا سفارش قطعات کار مي‌کند. 

اختلال در فعاليت تراکتورسازي منجر به اختلال در فعاليت قطعه‌سازان خواهد شد 

ابراهيمي متذکر شد: اگر اختلالي در فعاليت تراکتورسازي ايجاد شود، اولين ضربه به توليدکنندگان قطعه و سپس به کارگران وارد مي‌شود.

توليد بيش از 16 نوع تراکتور در کشور 

وي به توليد بيش از 16نوع تراکتور در مجموعه تراکتورسازي تبريز اشاره کرد و گفت: تراکتورسازي توانايي توليد تراکتور سبک از 35اسب بخار تا توليد تراکتور سنگين با 150 اسب بخار رادارد. 

مديرعامل تراکتورسازي تبريز اضافه کرد: بيش از 90درصد قطعات تراکتورسازي به دست کارگران داخلي کشور توليد شده و 10 درصد باقيمانده نيز به دليل مقرون به صرفه نبودن توليد نمي‌شود. 

وجود 300 هزار تراکتور فرسوده در کشور/ توليد بيش از 30هزار تراکتور در سال 

وي در رابطه با ظرفيت تراکتورسازي در توليدسالانه ابراز کرد: اگر کشاورز به راحتي دسترسي به منابع بانکي داشته باشد، مي‌توان توليدات تراکتورسازي را به همان ميزان تقاضا افزايش داد زيرا در حال حاضر ??? هزار تراکتور فرسوده در کشور وجوددارد و اگر جلوي واردات بي‌رويه تراکتور از هند و چين گرفته شود، مي‌توان سالانه بيش از ?? هزار دستگاه توليد کرد.

توانايي مجموعه تراکتورسازيايران در تأمين نياز کل کشور 

ابراهيمي تاکيد کرد: تراکتورسازي تبريز توانايي تأمين نيازهاي کل کشور را دارد و علاوه بر آن به عنوان معين ساير صنايع نيز محسوب مي‌شود زيرا تراکتورسازي تنها مجموعه‌اي است که قطعات، ريخته، موتور و تراکتور را توليد کند.

وي افزود: موتور توليدي تراکتور در بخش‌هاي مختلف از قبيل کمپاين، غلطک، ليفتراک و پمپ آب استفاده مي‌شود و تنها توليد تراکتور در اين مجموعه صورت نمي‌گيرد.

وجود500هزار تراکتور در کشور/ اعطاي تسهيلات براي خريداران تراکتور 

مديرعامل تراکتورسازي تبريز با بياناينکه تراکتورسازي توانايي افزايش ايجاد  اشتغال در همه بخش‌هارا دارد، گفت: در حال حاضر بيش از 500 هزار دستگاه در سراسر کشوروجود دارد که دولت با اعطاي تسهيلاتي اقدام به نوسازي تراکتورهاي فرسوده کرده که کشاورزان مي‌توانند از طريق وام با نرخ 15 درصد به صورت 80درصد وام و 20 درصد خريدار اقدام به خريد تراکتور کنند.

قيمت 27 تا 189ميليوني تراکتورهاي توليدي 

وي ادامه داد: قيمت تراکتورهاي توليدي از 27 ميليون تا189 ميليون تعيينشده که بيشترين خريد تراکتور مابين قيمت‌هاي40 تا 50ميليون انجام مي‌گيرد.

ابراهيمي استقبال بي‌نظير ازتراکتور در کشورهاي ديگر را مطرح کرد و گفت: قيمت صادرات تراکتورهمواره از فروش تراکتورهاي داخلي گران‌تر بوده و سعي بر اين است که صادرات تراکتور با ارزش بيشتري انجام گيرد.

قاچاق تراکتور به ساير کشورهامحتمل است 

وي اذعان داشت: امروزه جلوي قاچاق از طريق مرزها گرفته شده ولي با توجه به اينکه تراکتور خودرويي باقابليت حرکت در کوه و تپه است از اين رو احتمال وجود قاچاق درآن محتمل است.