En
آخرین اخبار
کد خبر : 298
تاریخ انتشار : 30 تیر 1401 - 09:06
استراتژی تنوع محصول به جای رویکرد تک محصولی در تراکتورسازی
تراکتورسازی را جزء 3 قطب برتر کشور در صنعت خودروسازی دیزلی و تجاری می کنیم
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خودروسازان دیزلی این مجموعه با اعلام این خبر گفت: حداکثر تا 5 سال آینده تراکتورسازی را به عنوان یکی از 3 قطب برتر خودروسازی دیزلی و تجاری کشور تبدیل می کنیم.

مصطفی وحید زاده افزود: در این رابطه گروه تراکتورسازی ایران مجهز به زیرساختهایی است که در هیچ خودروساز داخلی و حتی منطقه وجود ندارد چرا که عمق قطعه سازی این مجموعه توسط شبکه ای منسجم در داخل خود کارخانه، کشور و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی پشتیبانی می شود که حاصل نزدیک به 6 دهه فعالیت در این عرصه می باشد.

وی با اشاره به طی مراحل لازم برای تولید محصول نهایی در این عرصه اضافه کرد: برای این منظور مراحل کسب مجوز و پروانه های بهره برداری، محیط زیست، شماره گذاری و ... طی شده و با انجام اندک اقداماتی در زمینه تقویت و اصلاح زیرساختها، جهت همراستایی با این هدف به زودی شاهد تولید اولین محصولات تجاری تراکتورسازی در بخش خودروهای دیزلی و تجاری خواهیم بود.

وحیدزاده تنوع محصول را یکی از راههای کسب درآمد پایدار عنوان و تاکید کرد: در تمامی بخشها، معطوف شدن نگاه به یک روش، منتج به نتیجه ای مداوم نخواهد شد، پس به منظور پایداری درآمد و همچنین حضور موفق در بازار رقابت باید تنوع بخشی به تولیدات و تقسیم محل درآمدها با اهداف متعدد به عنوان استراتژی بروز مورد توجه تراکتورسازان قرار گیرد.

این فعال عرصه صنعت کشور اظهار داشت: برنامه ریزی درآمد تراکتورسازان امسال نیز با این رویکرد و تقسیم بندی 50 درصدی درآمد از محل تولید تراکتور به عنوان محصول اصلی و 50 درصد از سایر بخشها همچون خودروسازان، تولید ابزار و قطعات، تولید موتور، صادرات، فروش قطعات و ... صورت گرفته است.

وی در بخشی از این جلسه گریزی به مقوله رفع موانع تولید زد و گفت: در کشور آنچه سد راه تولید می شود موانع خلق الساعه ای هست که از سلایق شخصی افراد سرچشمه می گیرد و به عبارتی رفع این موانع به عنوان بهترین مشوق می تواند مسیر جاری تولید را شتاب بخشیده و رونق تولید را دوچندان نماید.

وحیدزاده در عین حال اذعان داشت: در کشور قوانین و مصوبات لازم از سوی قوا به تصویب رسیده و وجود دارد که به معنی واقعی از تولید حمایت و پشتیانی می کند اما نگاه غیر تخصصی، نظرات و ایده های شخصی، راه را بر اجرایی شدن این قوانین بسته و تولید را از مسیر اصلی به حاشیه های پرطمطراق و بروکراسی های پیچیده سوق می دهد.

عضو هیأت مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از هجمه های اخیر در رابطه با تعیین قیمت و عدم افزایش آن به عنوان مصداقی بارز در باب این معضل یاد کرد و گفت: همه موانع ایجاد شده طی یکسال گذشته در مسیر تولید تراکتورسازی در حالی صورت گرفت که با وجود حتی افزایش بیش از 350 درصدی در قیمت بسیاری از مواد اولیه از این مجموعه خواسته می شد نه تنها افزایش قیمت ندهد بلکه مرجع تعیین قیمت نیز خودشان باشند در حالی که در قانون مرتبط با خصوصی سازی صنایع ایران با صراحت اعلام شده که دولت حق تعیین و قیمت گذاری در این صنایع را نداشته و درصورت ممارست بر این موضوع باید مابه التفاوت حاصل را به تولید کننده بپردازد.

وی ضمن یادآوری تاکیدات سالهای اخیر مقام معظم رهبری به مقوله تولید تصریح کرد: ایشان به معنی واقعی به موضوع تولید به عنوان راه نجات تمامی تمدنها و کشورها واقف هستند و به این دلیل سالهاست گره حل ریشه ای تمامی مشکلات را در تولید و به تبع آن افزایش درآمد ناخالص ملی و جذب درآمد پایدار می دانند.

وحیدزاده کشور را وارث تورم ایجاد شده در دهه 50 قرن گذشته دانست و گفت: با شروع ورود و حضور افرادی بدون تخصص، تجربه، علم و دانش در عرصه تولیدگرایی، افول صنعت در کشور کلید خورد و تولیدگرایی به عنوان تنها راه حل طی پله های طرقی به بن بست رسید و تا به امروز اثرات آن نیز همچنان ادامه دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه از تلاشهای چندین ساله حامد محجل شجا در کسوت مدیرعاملی شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان ( کامیونت) گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تقدیر و آقای سعید پناهی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی شد.

انتهای پیام