En
آخرین اخبار
کد خبر : 274
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1401 - 09:21
برزيل هم خاطرخواه تراکتور ايراني شد/برزيل علي رغم تحريم ها خواهان گسترش روابط با ايران است
سفير برزيل و مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران طي نشستي مشترک راهکارهاي گسترش روابط ايران و برزيل در زمينه صنعت را بررسي کردند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران،  سفیر برزیل در ایران، در اين ديداري گفت: مخالف هر گونه تحريم و تنش هستيم و اميدوار است بزودي تحريمهاي اعمال شده بر عليه ايران لغو شود و شاهد توسعه روابط ايران و برزيل باشيم.

"لودمار گونسالوس د آگیارنتو" افزود: برزيل علي رغم اين تحريمها و برخلاف خيلي از کشورها، تمايل براي گسترش روابط با ايران دارد و ايران نيز از تحريمها به نفع خود و با توسعه خودکفايي بهره مند شده است.

وي با اشاره به مراودات اقتصادي کشور متبوعش با ايران اضافه کرد: بخش کشاورزي حجم بالايي از اين مراودات را به خود اختصاص داده که برزيل توسعه اين روابط به حوزه پتروشيمي، نانو تکنولوژي و صنعت را به جد دنبال مي کند.

آگیارنتو شناخت دو کشور از ظرفيتها و توانمنديهاي يکديگر را ناچيز دانست و گفت: توانمنديهايي و ظرفيتهاي مجموعه تراکتورسازي در برزيل اصلا شناخته شده نيست و اگر برزيلي ها از اين قابليتها آگاهي داشته باشند مطمئنا خواهان استفاده از توليدات آن خواهند بود.

سفير برزيل در ايران، قيمت و کيفت تراکتورهاي گروه صنعتي تراکتورسازي را کاملا رقابتي در بازارهاي برزيل اعلام و اظهار داشت: کشاورزان برزيلي حتما از حضور تراکتورهاي ايراني استقبال خواهند کرد.

وي شرکت در نمايشگاهها را به عنوان گام نخست براي شروع حضور تراکتور در برزيل پيشنهاد داد و تاکيد کرد: مجموعه هاي صنعتي ايران بخصوص تراکتورسازي با پشت سر گذاشتن تحريم ها و رسيدن به خود کفايي پله هاي ترقي را بخوبي طي کرده اند.

مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران نيز در اين ديدار از پيشينه درخشان اين گروه در عرصه هاي جهاني گفت و افزود: صفر تا 100 مراحل توليد يک محصول کامل تراکتور در زير مجموعه هاي اين کارخانه انجام مي شود بطوري که قراضه هاي آهن وارد تراکتورسازي شده و با طي مراحل ذوب، ريخته گري، ، قالب سازي، ماشين سازي، کابين سازي و ... نهايتا محصول تراکتور از آن خارج مي شود.

مصطفي وحيدزاده کيفيت و قيمت توليدات تراکتورسازي را قابل رقابت با بسياري از شرکتهاي جهاني اعلام و تاکيد کرد: صادرات به 15 کشور دنيا و حضور توليدات ريخته گري تراکتورسازي در قلب اروپا از جمله آلمان، ايتاليا و ... دليلي بر اين ادعا است.

وي از برنامه ريزي براي توليد 35 هزار دستگاه امسال در کنار چشم انداز صادراتي 3 هزار دستگاهي به 25 کشور دنيا را در راستاي استفاده از ظرفيتهاي بالقوه تراکتورسازي ايران دانست.

در پايان اين نشست دو طرف بر گسترش مراودات دو جانبه کشور و بخصوص تراکتورسازي ايران تاکيد کردند و به اين نتيجه مشترک رسيدند که اقدامات لازم را در اين رابطه انجام دهند و توجهي به وجود تحريمها نداشته باشند تا به محض لغو تحريمها آمادگي براي انجام تبادلات و رسيدن زودتر از موعد به اهداف پيش بيني شده و مورد نياز امکان پذير باشد.