En
آخرین اخبار
کد خبر : 267
تاریخ انتشار : 07 خرداد 1401 - 06:52
تفاهمنامه همکاري بين ستاد نانو تکنولوژي کشور و گروه تراکتورسازان
دبير ستاد نانو تکنولوژي کشورگفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با تراکتورسازي، بزودي 100 نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفيتهاي نانو تکنولوژي موجود در کشور توليد و بر روي محصولات اين گروه صنعتي استفاده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران،  سعيد سرکار طي سخناني در مراسم امضاي اين تفاهمنامه  از برنامه ريزي 6 ماهه براي توليد به روش نانو تکنولوژي يک درصد از کل قطعات تراکتور خبر داد و افزود: براساس هماهنگي بين طرفين در اين مدت 100 مورد از 3 هزار قطعه مورد استفاده در يک محصول کامل تراکتور که به عبارتي شامل يک درصد از مجموعه کل قطعات تراکتور مي باشد با فن آوري نانو تکنولوژي توليد مي شود.

وي اضافه کرد: در حال حاضر دانشمندان حوزه نانو از 100 قطعه مورد اشاره به دانش فني توليد 30 قطعه به روش نانو دست يافته اند که به عنوان محصولات تجاري قابل عرضه و استفاده بر روي محصولات توليدي تراکتورسازي مي باشد که اين امر حکايت از طي شدن 3 درصد از اهداف برنامه پيش بيني شده دارد.

سرکار قابليتهاي قطعه سازي و خود اتکايي تراکتورسازي را در هموار بودن اين مسير ارزشمند دانست و گفت: تراکتورسازي ايران با داخلي سازي 93 درصد از قطعات مورد نياز خود گامهاي پيش برنده اي را برداشته که مي تواند الگويي براي تمامي صنايع از جمله خودروسازان باشد.

دبير ستاد نانو تکنولوژي کشور تاکيد کرد: با برنامه ريزي صورت گرفته بزودي تراکتورسازي به عنوان الگوي نانو تکنولوژي کشور در عرصه صنعتي تبديل خواهد شد و براي رسيدن به تمامي اهداف اين مجموعه، ستاد نانو تکنولوژي پشتيبان و حامي اين گروه توانمند در حوزه توليد و صنعت کشور و حتي بازارهاي جهاني خواهد بود.

مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران نيز در اين مراسم ورود مجموعه تحت مديريتش به حوزه فن آوريهاي نوين، را اتفاقي مهم در راستاي ارتقاء کمي و کيفي محصولات توليدي تراکتورسازي عنوان کرد و گفت: تراکتورسازي همواره تامين نياز کشاورزان با نگاه مشتري محوري از تمامي جوانب کيفي و اقتصادي را در سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده و ورود به عرصه فناوريهاي نانو تکنولوژي هم در اين راستا مي باشد.

مصطفي وحيد زاده افزود: درسال "توليد، دانش بنيان، اشتغال آفرين» و در راستای توسعه و تجاریسازی فناوریهای مبتنی بر فناوری و از سوی ديگر افزايش خوداتکائی در بخش‌های مختلف صنعتی با استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی، تفاهمنامه اي با ستاد ملي نانو تکنولوژي به امضاء رسيد.

وي هدف از اجرای اين تفاهم نامه را به کارگيری ظرفيتهای طرفين، جهت تجاری سازی فناوریها، تجهيزات و محصولات مبتنی بر فناوری های نوين، با تمرکز فناوری نانو و همچنين شناسايی واولويت بندی نيازهای فناورانه و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری های نوين جهت تامين اين نيازها اعلام کرد.

گفتني است گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با بيش از 6 دهه سابقه توليد و عرضه انواع تراکتور و تامين 98 درصد نياز داخلي به اين محصول،​امسال توليد 35 هزار دستگاه تراکتور در نوع و توانهاي متنوعه را در برنامه توليدي خود قرار داده است.