En
آخرین اخبار
کد خبر : 261
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1401 - 17:25
ارز آوري بيش از 17 ميليون دلاري تراکتور براي کشور
شخم زدن زمينهاي کشاورزي 15 کشور با تراکتورهاي ايراني
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران،مدير بازاريابي و صادرات اين گروه صنعتي با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تراکتورهاي ايراني در بازار بيش از 15 کشور و بخصوص کشورهاي منطقه و خاورميانه حضور دارند.


امير احمد اندبيلي افزود: کشورهاي مناطق خاوميانه، جنوب شرقي آسيا، آفريقا و تعدادي از کشورهاي عربي مشتريان تراکتورهاي ايراني هستند.

وي از ارز آوري بيش از 17 ميليون دلاري سال گذشته گروه تراکتورسازي ايران براي کشور خبر داد و گفت: سال گذشته يک هزار 556 دستگاه انواع تراکتور از توليدات تراکتورسازي و شرکتهاي اقماري به ارزش 17 ميليون 500 هزار دلار به اقصاء نقاط دنيا صادر شده است.

اندبيلي به برنامه ريزي امسال براي صادرات 3 هزار دستگاه تراکتور به ارزش 30 ميليون دلار تاکيد و اظهار داشت: باتوجه به درخواستهاي که براي تراکتورهاي ايراني وجود دارد اين ميزان نياز صادراتي براي امسال برآورد و براساس آن برنامه ريزي لازم صورت گرفته است.

مدير بازاريابي و صادرات گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با اشاره به بازارهاي هدف اين مجموعه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر توسعه بازارهاي صادراتي به کشورهاي جنوب شرقي آسيا و اروپاي شرقي در برنامه حوزه صادرات تراکتورسازي قرار گرفته تا متناسب با نياز و تقاضاي اين بازارها تراکتور توليد و عرضه شود.

وي اضافه کرد: 30 دستگاه تراکتور به ارزش 400 هزار دلار به عنوان اولين محموله صادراتي امروز بارگيري و ارسال مي شود.

اندبيلي حضور و تامين نياز بازار کشورهايي که توليد کنندگان از کشورهايي نظير هند و چيني و حتي پاکستاني را احاطه کرده اند حکايت از موفقيت بزرگ براي کشور و تراکتورسازي در بازرارهاي بين المللي دارد.

گفتني است تراکتورسازي در کنار تامين بالاي 98 درصد نياز داخلي و اولويت بخشي به نيازهاي داخلي،  نگاه صادراتي و ارز آوري براي کشور و حضور در بازارهاي بين المللي و جهاني را نيز در برنامه هاي کار خود قرار داده است.